poniedziałek, 26 grudnia 2016

Opowieści starego bosmana !

...święta dobiegły   końca .Teraz w ,,dialogu ulicy,, będzie można usłyszeć tu i tam  wtrącone zdanie które zamyka ten ten okres .Święta , święta i po świętach !Popijając poranna kawę robię sobie takie małe podsumowanie  tego pięknego czasu .Jaki on był ?Myślę że był to dobry czas .Bardziej spokojny radosny i  bez tej niesamowitej presji  , która towarzyszyła mi od lat .Presji która ściskała za gardło  .Przez wszystkie te lata z każdym uciekającym dniem  wzmagało się we mnie   wewnętrzne ciśnienie .Taka zagnieżdżona świadomość przeciekającego czasu przez palce . Ściskająca w dołku ale  logiczna .Mówiąca o tym , że mój pobyt w macierzystym porcie niedługo dobiegnie końca . Wystrzał korka od szampana dawał sygnał z tyłu głowy ,że muszę uzupełnić  manierkę w słodka wodę i wyruszyć w kolejny rejs .

   Tym razem jednak dobiłem do mojego  portu i marzy mi się pozostać tu  na stałe  .
Zastanawiam skąd bierze się w mojej głowie metaforyczne rozmyślania o żeglowaniu .
Wynika to chyba z tego  z tego , że będąc w gościach przy świątecznych stołach po części czułem  się jak stary bosman .No może nie do końca stary ale bosman . Pykający z fajeczki pyk pyk i snujący morskie opowieści . Zakrapiane  to było  duża ilością rumu .Być może moje opowieści nie były , aż tak barwne i nie mówiły o napotkanej kiedyś Chince w barze , co śpiewała piosnki sprośne a gdy kimono swe rozdziewała cycki miała skośne ! Nie opowiadałem również o cudach natury jakie można napotkać w Rio a szło to jakoś tak :
                                                                      Znałem raz murzynkę w Rio
                                                                      Co w miłości była śmiała
                                                                      Nie uwierzysz daje słowo
                                                                      Całkiem w poprzek miała

Gdyby jednak to  niewystarczająco was  ożywiło  po świątecznym leniuchowaniu .Dorzucę coś co rozerwie was na maksa !
                                                                  Kiedy jest Ci w życiu smutno
                                                                  Chcesz rozerwać się troszeczkę
                                                                  Wsadź se granat miedzy nogi
                                                                  I wyciąg zawleczkę !
                                                                     
                                                                  Może ktoś się będzie zżymał
                                                                  Mówiąc , że to zdrożne wieści
                                                                  Ale to jest własnie klimat
                                                                  Morskich opowieści
                                                                 
                                                                     
                 
                                                                  
                                                                    

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz